רוצה לוודא שהעסק שלך מתנהל באופן יעיל וחכם, מנהל את כל הספרים בצורה תקינה ובשורה התחתונה, חוסך כמה שיותר?
מלאו פרטים עכשיו וניצור קשר בקרוב!
למידע וייעוץ מקצועי



    למידע נוסף וייעוץ מקצועי >
    למידע נוסף וייעוץ מקצועי X
    השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם



      החזר מעמ לעסקים

      החזר מע"מ תוך כמה זמן - גרינברג
      תוכן עניינים

      החזר מע"מ (מס ערך מוסף) לעסק ניתן כנגד קיזוז הלוקח בחשבון את כל ההוצאות ומנכה אותן מסך ההכנסות בדיווח (לרוב יהיה זה דיווח חודשי או דו- חודשי).

      ישנן הוצאות בעסק המוכרות במע"מ, חלקן ב-100% וחלקן באחוז חלקי, וישנן הוצאות אשר לא מוכרות ובגינן לא תקבלו החזרים. כמו כן, ישנן הוצאות עליהן לא שילמתם מע"מ ולכן לא תקבלו כל החזר מע"מ או קיזוז.

      חשוב מאוד להבחין ולהפריד בין הוצאות מע"מ מוכרות לבין הוצאות המוכרות לצורכי מס הכנסה, פרטים בהמשך.

      מה ההבדל בין מע"מ למס הכנסה?

      אחת השאלות הכי מבלבלות בעלי עסקים צעירים היא מה מה הבדל בין מע"מ למס הכנסה?

      מע"מ (מס ערך מוסף) הוא מס ישיר והוא מוטל ישירות על הצריכה הפרטית. מס הכנסה מנגד, הוא מס עקיף המוטל על הרווח של עוסקים מורשים ופטורים.

      עסקים אשר בהגדרתם הם עוסקים מורשים גובים לצד השירות או המוצר 17 אחוזי מע"מ (נכון לכתיבת שורות אלה) ואת זה מעבירים לרשות המס. עוסק פטור, עד גובה מחזור שנתי של 120,000 ש"ח אינו נדרש לגבות את המע"מ ולכן גם אינו צריך לשלם אותו (כן יידרש לשלם על שירותים שהוא צורך וחלים עליהם מע"מ), הקליקו למידע נוסף על פתיחת תיק עוסק פטור.

      החזר מע״מ

      חושבים שאתם זכאים להחזר?

      האם מגיעים לכם החזרים ממע"מ?

      המשמעות של ניהול עסק עצמאי פירושו להתמודד עם אתגרים רבים: עבודה מול לקוחות ועובדים, ספקים, מורכבות מקצועית וגם להבין איך נכון להתנהל מול רשויות המיסים.

       

      רובנו, שומרי החוק, נעדיף בדרך כלל לשלם קצת יותר מיסים ובסופו של דבר לקבל החזרים שונים מהרשויות מאשר להיות חייבים בסוף שנת מס.

       

      זה נכון בין אם מדובר על מס ההכנסה ובין אם מדובר בביטוח הלאומי. עם זאת, חשוב לדעת שלא על כל הדברים שאתם קונים בתור בעלי עסק תקבלו החזרי מע"מ או מס הכנסה שכן יש דברים המוגדרים בחוק כמוכרים להוצאות וכאלו שלא.

       

      מהו החזר מע"מ לעסקים?

      החזר מע"מ לעסקים (נקרא גם החזר מע"מ תשומות) זה מסוג אותם הדברים שאומנם אתם לא חייבים להיות בקיאים בהם, אך כדאי לדעת שהם קיימים וכי מדובר על לא מעט כסף שייתכן ואתם זכאים לו.

       

      החזר מע״מ תשומות הינו נושא מורכב ולכן טבעי שתרגישו שאתם הולכים לאיבוד בתוכו. האם כאשר אתם קונים מחשב חדש לעסק זה אומר באופן אוטומטי שתקבלו עליו החזר מע"מ? האם כאשר יש לכם ארוחה עסקית חשובה כדאי לקחת את החשבוניות כדי לקבל החזרים?


      קיימות הגדרות מאוד ברורות לגבי החזר מע"מ לעסקים וישנן קטגוריות שונות בתחום הזה, כמו קטגוריית "כיבודים", "ביגוד" ועוד. אין כל סיבה שגם אתם לא תקבלו את ההחזרים המגיעים לכם בחוק וכך תחסכו אלפי שקלים בכל שנה.

       

      לדוגמה, הוצאות משרדיות מוכרות במאה אחוז מע"מ, ההוצאות שלכם על הנהלת החשבונות ואפילו על רואה חשבון מוכרות ב- 100% ויאפשרו לכם לקבל החזר מע"מ מלא בגין ההוצאה.

       

      ישנן הוצאות המוכרות באופן חלקי, כגון בעלי עסקים המשתמשים בבית שלהם כעסק ואז חישוב המע"מ יהיה יחסי בהתאם למספר החדרים בבית (חדר אחד מתוך ארבעה משמש כמשרד ולכן החישוב היחסי של המע"מ יהיה בהתאם – לדוגמה חשבון חשמל על סך 400 ש"ח ירשם כהוצאה על סך 100 ש"ח ומתוך המאה הללו יקוזז המע"מ בגובה 100%.

       

      וכמו בכל הקשור לרשויות המס אז ישנן גם הוצאות שלא מוכרות לכם כלל, כגון: קניות באילת הפטורה ממע"מ, קניות או רכישת שירותים מחו"ל, קניות מעמותות וארגונים ללא מטרות רווח ועוד.

       

      חשוב מאוד לציין שישנם עדכונים כל העת של רשות המיסים, גם בנושא החזרי מע"מ, וכדאי מאוד להיות עם היד על הדופק ולדעת מה מגיע לכם, וזאת על מנת לקזז מקסימום מס ערך מוסף אפשרי.

       

      ישנם סעיפים רבים בהם נוטים בעלי עסקים להפסיד כספים ורואי חשבון / יועצי מס בעלי עין חדה יכולים להאיר את תשומת לבם של לקוחותיהם לעניין.

      איך מקבלים החזר מס?

      על מנת לקבל החזרים ממע"מ עליכם לפנות אל רואה החשבון שלכם או יועץ המס ולקבל תדריך והסבר מפורט כיצד להתנהל נכון מול הרשויות ובתוך העסק, איזה הוצאות צריך להעביר לו בדיווח החודשי או הדו-חודשי, ואת השאר הוא אמור לעשות עבורכם מול הרשויות הרלוונטיות.

       

      כדאי מאוד להיות בקשר עם רואה החשבון באופן שוטף ולהבין את כל הזכויות שלכם, מאחר ואלה יכולות להיות שוות לכם הרבה כסף.

      האם אתם צריכים רואה חשבון לעסק?

      התמודדות עם כל הנושא של החזרי מע"מ, תשלומי מיסים והתנהלות נכונה מול הרשויות השונות, היא לא דבר פשוט, ובוודאי משימה המייצרת עבורנו בזבוז אנרגיה (זמן ועצבים). בנוסף לכך, רוב בעלי העסקים מתמודדים עם עוד משימות ניהוליות רבות במקביל ולכן ברור מדוע יעדיפו לקבל סיוע מקצועי בעניין.

       

      ישנם מקרים בהם ניתן להתנהל לבד מול הרשויות אך צריך לזכור שקשה יותר לתקן בדיעבד מאשר לבצע את הדברים נכון ומראש.

       

      התנהלות מול רשויות המס דורשת בירוקרטיה רבה, ידע רב ולא מעט זמן, ולפעמים גם ללא מעט טעויות, ובכל הנוגע לטעויות בדיווחים – הן יכולות לעלות ביוקר.

       

      משרד רואה חשבון הוא המקום שבו תוכלו לקבל סיוע בתחום הזה. מחפשים רואה חשבון מנוסה ומיומן? מעוניינים לחסוך את האנרגיות המיותרות ולתת למומחים לעשות את העבודה השחורה? התקשרו אלינו עוד ואנחנו במשרד גרינברג נעניק לכם ולעסק שלכם את הטוב ביותר בתחום המיסים וראיית החשבון.

      עמית גרינברג
      עמית גרינברג

      יועץ מס ומנהל משרד גרינברג בע"מ המעניק שירותי הנהלת חשבונות, ייעוץ עסקי וייעוץ מס.

      שתפו את המאמר עם חברים
      צרו איתנו קשר

      זקוקים לייעוץ? פנייתכם חשובה לנו, אנא השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם האפשרי



        גרינברג רואי חשבון

        משרד המתמחה בהנהלת חשבונות וייעוץ מס לחברות, עסקים קטנים ובינוניים, בנוסף לכך, המשרד מציע שירות סיוע וליווי בסוגיות המס השונות הכרוכות בתהליך הרילוקיישן לכל המדינות בעולם. צוות המשרד מקצועי, אדיב ומנוסה בתחום, תוך מתן שירות מסור ואישי לפי צרכיו של כל לקוח.

        חיפוש
        אולי יעניין אותך גם...
        דילוג לתוכן