רוצה לוודא שהעסק שלך מתנהל באופן יעיל וחכם, מנהל את כל הספרים בצורה תקינה ובשורה התחתונה, חוסך כמה שיותר?
מלאו פרטים עכשיו וניצור קשר בקרוב!
למידע וייעוץ מקצועי



    למידע נוסף וייעוץ מקצועי >
    למידע נוסף וייעוץ מקצועי X
    השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם



      האם רואה החשבון שלך עושה עבודה טובה?

      האם רואה חשבון עושה עבודה טובה?
      תוכן עניינים

      בעלי עסקים רבים תופסים את רואה החשבון כנותן שירותי חשבונאות והנהלת חשבונות, והדבר אמנם נכון – אולם לא רבים מבינים עד כמה הוא משמעותי עבור העסק והצלחתו.

       

      רואה חשבון חשוף לכל הנתונים המספריים של העסק. הוא זה שמכיר את ההיסטוריה החשבונאית של העסק ויכול לחזות במידה מסוימת את העתיד התזרימי. הוא יכול לייעץ אודות דרכים לחסוך בהוצאות או להגדיל הכנסות. הוא מטפל בשלל נושאים טכניים ובירוקרטיים שכל עסק חייב לעשות על פי חוק ובכך מאפשר לבעל העסק להתמקד בתחום המקצועי שלו.

       

      במילים אחרות, רואה החשבון הוא שותף לצמיחה של העסק, וככל שהוא טוב יותר בתפקידו כך גדלים הסיכויים של העסק להצליח.

      מה בעצם רואה החשבון עושה?

      רואה חשבון שעושה עבודה טובה אמור לבצע הרבה מאוד פעולות עבור העסק שלך. להלן מספר דוגמאות:

      מעקב ותכנון תקופתי

      חשוב לבצע מדי מספר חודשים בדיקה של נתוני העסק ותשלומי המקדמות לשלטונות המס, על מנת להימנע מהפתעות לא נעימות בסוף שנת המס. לשם כך רואה החשבון צריך לעקוב אחר הנתונים, לעמוד בקשר שוטף עם בעל העסק ולשלוח לו דוחות תקופתיים (בדרך כלל מדי חודש) המפרטים את תמונת המצב של העסק.

       

      במקביל, בכל תקופה כזו על רואה החשבון לבצע לא רק הסתכלות לאחור אלא גם לתכנן קדימה, כלומר להחליט למשל האם לשנות את תשלומי המקדמות למס ההכנסה והביטוח הלאומי על פי מצבו של העסק; כך ניתן למשל למנוע מצב בו העסק צמח פי שלושה אבל תשלומי המקדמות נשארו על כנן ובעל העסק מגלה שעליו לשלם חוב עצום למס ההכנסה בסוף השנה.

       

      ניהול ספרים תקין

      כל עסק בישראל חייב בניהול ספרי חשבונות, כאשר קיימים הבדלים בין עסקים שונים על פי קריטריונים קבועים בחוק. בעל עסק חייב לנהל את הספרים על פי הוראות החוק ובהתאם לקריטריונים הללו. ניהול ספרים שאינו תקין עלול להוביל לסנקציות חמורות, כגון פסילת הספרים, קביעת שיעור מס בגובה 30%, אי הכרה בהוצאות העסק, ולעיתים אפילו הליכים פליליים שעשויים להסתיים בתשלום קנסות גבוהים או מאסר בפועל.

       

      כדי להימנע מכל אי הנעימויות הללו, יש להפקיד את משימת ניהול הספרים בידי רואה חשבון מנוסה הבקיא בכל הכללים והתקנות.

       

      ניהול ובקרה על תזרים המזומנים

      עסק יכול להיות מצליח מאוד על הנייר אבל בפועל קופת המזומנים שלו ריקה ואין באפשרותו לשלם בזמן לספקים או לעובדים. לעיתים מצב כזה עלול להסתיים בפגיעה במוניטין, לעיתים במשברים חמורים יותר ואף בכישלון עסקי צורב.

       

      רואה חשבון טוב מכיר את התנודתיות של תזרימי המזומנים לעומת התשלומים ויודע לחזות מראש מצבים בהם יש צורך בניהול תזרים המזומנים באופן שיאפשר להתמודד עם מצבים כאלה ואף להימנע מהם. כך למשל הוא יוכל לייעד מראש רזרבות מזומנים או לתכנן את ההוצאות באופן שתמיד יותיר סכום כסף מסוים בחשבון הבנק.

       

      הגשת דוחות שנתיים

      כל עסק חייב בהגשת דוחות שנתיים למס ההכנסה. מדובר בדוחות שלאדם שאיננו רואה חשבון עשוי להיות קשה למלא אותם בעצמו, שכן מדובר בהרבה מאוד פרטים קטנים כמו איסוף זיכויים ממס, שקלול הפרשות ממס, דוח הכנסות מני"ע ועוד.

       

      המטרה שלך כבעל עסק היא כמובן לשלם כמה שפחות למס הכנסה, ורואה החשבון יכול לסייע לך בכך באמצעות ניצול כל הזדמנות אפשרית לצמצום המס לתשלום – או לקבלת החזרי מס במקרה ששילמת יותר מדי.

       

      סיוע בשלל נושאים בעלי אופי פיננסי

      רואה חשבון לחברות יכול לעזור לך להכין בקשה לקבלת הלוואה, לנהל תקציב בצורה נבונה, לייעץ לך מתי להשקיע כסף מזומן פנוי בהחזרת הלוואות ומתי להשקיע אותו בחזרה בעסק; רואה החשבון יכול גם לסייע בייעול דרכי ניהול המלאי שלך – למשל בחישוב עלויות אחסון המלאי ואיתור דרכים לחסוך כסף, או לחלופין לנתח את נתוני ההכנסות שלך כדי לא לשמור מלאי בעודף או בחסר.

       

      וכמובן, כל מה שקשור למיסוי נמצא גם כן באחריות רואה החשבון. הוא זה שיכול לסייע לך לשלם פחות מס, להתמודד עם חובות מיסוי מן העבר, להימנע ו/או להתמודד עם ביקורת מס בעת הצורך וכן הלאה.

       

      קשר שוטף בין רואה החשבון לבעל העסק

      רואה חשבון טוב הוא רואה חשבון שנמצאים איתו בקשר שוטף, ולא אחד שמדברים איתו פעם בשנה לקראת סוף שנת המס. חשוב מאוד להתייעץ באופן קבוע עם רואה החשבון, בפגישה אישית או לכל הפחות בטלפון, על מנת להעלות על הפרק נושאים שיכולים להיות בעלי ערך אמיתי לעסק שלך; להגדיל את הרווחים, למשל, או לצמצם את ההוצאות.

       

      סיכום

      רואה חשבון יעשה הרבה מאוד עבור העסק. הוא יבצע רישום מדוקדק של הנתונים, יפיק דוחות תקופתיים, יבחן וישנה בעת הצורך את שיעורי המקדמות למס ההכנסה ולביטוח הלאומי, ידאג לחיסכון לטווח ארוך, ייתן לך חוות דעת מקצועית גם אם היא לא נעימה, יסייע לטפל במשברים פיננסיים ויתריע על נורות אדומות על מנת למנוע אותם מלכתחילה. באופן אידיאלי, רואה החשבון גם לא יסתפק במינימום העבודה ההכרחי או יחכה שתבקש ממנו דבר מה, אלא יגדיל ראש ויחפש עוד אפשרויות לסייע לך בעסק.

       

      הדוגמאות שהובאו לעיל הן רק חלק קטן משלל הפעולות שאמור להציע רואה חשבון טוב ובכך להשפיע באופן משמעותי על פוטנציאל הצמיחה של העסק שלך. לכל הפחות, רואה החשבון אמור לאפשר לך להתמקד בתחום הפעילות של העסק מבלי לדאוג לנושאים הפיננסיים אלא להיות בטוח שהם נמצאים בידיים הטובות ביותר.

       

      משרד רו"ח גרינברג מלווה עסקים מגוונים מזה 35 שנים, עדות מנצחת לכך שאנו מבצעים את עבודתנו על הצד הטוב ביותר. הצטרף אלינו עוד היום ונשמח ללוות גם אותך בדרך להצלחה העסקית שלך.

      עמית גרינברג
      עמית גרינברג

      יועץ מס ומנהל משרד גרינברג בע"מ המעניק שירותי הנהלת חשבונות, ייעוץ עסקי וייעוץ מס.

      שתפו את המאמר עם חברים
      צרו איתנו קשר

      זקוקים לייעוץ? פנייתכם חשובה לנו, אנא השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם האפשרי



        גרינברג רואי חשבון

        משרד המתמחה בהנהלת חשבונות וייעוץ מס לחברות, עסקים קטנים ובינוניים, בנוסף לכך, המשרד מציע שירות סיוע וליווי בסוגיות המס השונות הכרוכות בתהליך הרילוקיישן לכל המדינות בעולם. צוות המשרד מקצועי, אדיב ומנוסה בתחום, תוך מתן שירות מסור ואישי לפי צרכיו של כל לקוח.

        חיפוש
        אולי יעניין אותך גם...
        דילוג לתוכן