רוצה לוודא שהעסק שלך מתנהל באופן יעיל וחכם, מנהל את כל הספרים בצורה תקינה ובשורה התחתונה, חוסך כמה שיותר?
מלאו פרטים עכשיו וניצור קשר בקרוב!
למידע וייעוץ מקצועי



    למידע נוסף וייעוץ מקצועי >
    למידע נוסף וייעוץ מקצועי X
    השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם



      ניהול פיננסי נכון לעסק בזמן מיתון ומשבר כלכלי

      התנהלות כלכלית נכונה
      תוכן עניינים

      המשימה של בעלי העסקים בכלכלה הגלובלית בכלל ובישראל בפרט הופכת לאתגר אמיתי עם כל יום שעובר ועם הזכרונות מהמאורעות הכלכליים שעברנו לא מזמן (קורונה, משברי עובדים וממשיכים עם אינפלציה גואה). מול המסים הגבוהים, השינויים הכלכליים הרבים, וחוסר הוודאות המתמיד – איך ניתן לשרוד ולצמוח? כדי לעזור לכם לנווט בזמנים הלא פשוטים האלה, הכנו מדריך שיסייע לכם להכווין את העסק שלכם: "התנהגות כלכלית מתוחכמת בזמנים של אי-וודאות". מאחלים לכם קריאה מעשירה ומועילה!

       

      אולם חשוב לזכור שהמצב לא אבוד וגם לא לחלוטין מחוץ לשליטתכם! ישנו שלל צעדים שאתם, בעלי העסקים הקטנים והבינוניים, יכולים לבצע כדי לקחת שליטה על מצבכם, לצמצם את הטלטלות והספקות ולוודא שתצאו מהתקופה הזו בשלום.

       

      ליווי צמוד של בעל מקצוע

      כל בית עסק זקוק לליווי של רואה חשבון גם בימי השגרה. יתכן והאינסטינקט הראשון שלכם הוא לוותר על רואה החשבון שלכם בתקופה זו על מנת לצמצם הוצאות, אבל זו תהיה הטעות הראשונה מיני רבות שתעשו, ובטווח הרחוק תעלה לכם בסכומים גבוהים הרבה יותר ממה שתחסכו על תשלום לרואה החשבון.

       

      משבר כלכלי כמו זה שאנחנו חווים בימים אלה, הוא בדיוק הזמן לחזק קשרים עם רואה החשבון של העסק ולעבוד אתו באופן צמוד כדי להעריך את מצבכם, לייעל את התנהלותכם הפיננסית והלוגיסטית, ולמצוא את הנקודות שבהן אפשר להדק את תזרים המזומנים שלכם.

       

      הכנסה פאסיבית

      התמודדות עם תקופות יוצאות דופן דורשת רמה גבוהה של יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה, וזה בדיוק מה שתצטרכו לעשות כשתשבו עם רואה החשבון שלכם ותחשבו ביחד איך אתם יכולים לייצר הכנסה פאסיבית שתעזור לכם לעבור את תקופת המשבר הקרובה.

       

      הכנסה פאסיבית יכולה לבוא בצורת נכס נדל"ני, השקעה בשוק ההון, רשת אתרי אינטרנט, או כל ישות אינטרנטית אחרת (עמוד פייסבוק, רשימת תפוצה ועוד) וכן הלאה.

       

      בניגוד למה שהשם מרמז, הכנסה פאסיבית היא לא בהכרח דבר שמפעיל את עצמו בלי לדרוש מכם השקעה או מחשבה. הכוונה היא שמשלב מסוים, הכלי הזה יכול להיות מספיק יציב בשביל לדרוש מכם ניטור וכיוונון תקופתיים בלבד. אבל לפחות בהתחלה תידרשו להשקעה, סבלנות ובעיקר יצירתיות.

       

      ניהול תזרים מזומנים (cash flow)

      זהו אחד הנושאים החשובים שעליכם לקחת בחשבון בניהול עסק בכלל, ובתקופת המשבר הזו בפרט. תזרים המזומנים הוא סך הכספים שנכנסים לעסק ויוצאים ממנו למטרות שונות במשך פרק זמן מוגדר. תזרים זה הוא חמצן לנשימה עבור העסק, וניהול לא נכון שלו יכול לחנוק ולהביא לקריסתו. על מנת להמשיך ולתפקד, עליכם לוודא שאתם שומרים באופן יציב על תזרים מזומנים חיובי, כלומר שנכנס יותר כסף מאשר יוצא.

       

      החשיבות של תחזית תזרים מזומנים

      שימו לב שרווחים לבדם אינם אינדיקטור מספק למצב תזרים המזומנים שלכם, כי מכירות על הנייר עלולות להתבטל או להתעכב עד שייכנס הכסף בפועל.

       

      לכן יש לערוך באופן תדיר מיפוי יסודי של מצבכם הפיננסי וליצור תחזית תזרים מזומנים עתידית לגבי 6 החודשים הבאים לכל הפחות, בנוסף לחתכים קצרים יותר (רבעוניים, חודשיים, שבועיים, יומיים – בהתאם לאופיו של בית העסק). בהמשך, תוכלו לעקוב באופן צמוד אחרי נתוני תזרים המזומנים בפועל כדי לאתר כל חריגה מהתחזית ולטפל בה.

       

      מה כוללת התחזית לתזרים המזומנים?

      1. יתרות בחשבונות בנקאיים – זו תהיה נקודת המוצא של החישוב עבור ניהול תזרים מזומנים נכון.
      2. תשלומים צפויים – כל סכום כסף שעומד לצאת מקופת בית העסק, כולל הוצאות קבועות או משתנות, תשלומי הלוואות ותחזית הפירעון שלהן.
      3. הערכת תקבולים – הצד השני של תזרים המזומנים הוא הכספים שעומדים להיכנס לקופת העסק. קחו בחשבון את התאריך שבו יכנסו התשלומים בפועל, כולל פריסה לתשלומים, ולא רק מתי נסגרה העסקה. בנוסף, כשמסתכלים כמה חודשים קדימה, יש לקחת בחשבון את השינויים הצפויים במחירים, במצב השוק וכו'.

       

      התייעצות עם יועץ עסקי

      יועץ עסקי הוא איש מקצוע שמייעץ ומסייע ללקוחות בהשגת מטרותיהם. הוא עוזר לזהות את צרכי החברה ומספק פתרונות שיעזרו לחברה לצמוח גם בזמני משבר.

      יועצים עסקיים נשכרים ממגוון רחב של סיבות. חברות מסוימות פונות אליהם כאשר הן מחפשות להיכנס לשווקים חדשים או צריכות להרחיב את הפעילות במדינות אחרות. חברות אחרות כי הן רוצות לשפר את שירות הלקוחות שלהן או להגדיל את המכירות.

      המטרה של יועץ עסקי היא לעזור ללקוח לפתור בעיות, אך ישנם סוגים רבים ושונים של יועצים בעלי התמחויות ותחומי התמחות שונים.

      יועצים עסקיים יכולים להתמחות בתחומים רבים ושונים כגון שיווק, משאבי אנוש, כספים, ניהול תפעול, טכנולוגיית מידע ועוד.

      במאמר זה אנחנו מתמקדים בנקודות פיננסיות וכלכליות העתידות לסייע לעסק לצלוח משברים. מיקוד זה מהווה לעיתים קרובות את המפתח לצליחת משברים.

      חשוב לבצע מחקר מתחרים לפני שבוחרים חברה המתמחה במתן ייעוץ כלכלי לעסקים בזמן משבר. קריטי לבחור יועץ אשר ייתן מענה בנקודות בהן העסק מתקשה, הרי אתה חזק כמו החוליה הכי חלשה שלך.

       

      שקיפות מול הלקוחות והעובדים

      ההתנהלות מול גורמים חיוניים לעסק (לקוחות, עובדים, ספקים, שותפים וכו') היא צעד שסובל למרבה הצער מחוסר תשומת לב מצד בתי עסק רבים. זכרו שהבעיה עם תקופת המשבר הנוכחית איננה רק צמצום היקף הפעילות שלכם בפועל, אלא גם חוסר הוודאות והחרדה המתלווים אליה, הפגיעה בתדמית שלכם ובאמון שהלקוחות שלכם רוחשים אליכם ולמוצר שאתם מציעים.

       

      מומלץ לעשות כל מה שביכולתכם כדי לצמצם את מידת אי הוודאות ולא לתת לתקופה הזו לפגוע ביחסים שלכם ובאמון שבניתם עם העובדים והלקוחות שלכם. לשם כך פעלו כדי לשמר שקיפות גבוהה לגבי מצב החברה, המגבלות שחלות עליכם כרגע, הצעדים שאתם נוקטים כדי לעבור את התקופה הזו, פיצויים שתהיו מוכנים לתת למי שנפגע מהירידה ברמת הפעילות שלכם, והתחזיות שלכם לעתיד.

       

      זה אולי נשמע מאיים "לחשוף את הקלפים" שלכם באופן כזה, אבל בפועל האפקט שנוצר הוא ההצבה שלכם ושל השותפים שלכם באותה סירה, ולא בשני צדדים מנוגדים שפועלים זה על חשבון זה.

       

      לסיכום, התקופה הקרובה עומדת להיות קשה לעסקים, אבל היא בהחלט לא צריכה למוטט את העסק שלכם אם תתנהלו באחריות ובחוכמה, ותשכילו לשכור סיוע וייעוץ מבעלי המקצוע המתאימים.

       

      משרד רואי חשבון גרינברג ישמחו להעניק לכם ייעוץ והכוונה לניהול פיננסי נכון בעסק, ובתקופה קשה זו במיוחד. השאירו פרטים בטופס או התקשרו אלינו

      עמית גרינברג
      עמית גרינברג

      יועץ מס ומנהל משרד גרינברג בע"מ המעניק שירותי הנהלת חשבונות, ייעוץ עסקי וייעוץ מס.

      שתפו את המאמר עם חברים
      צרו איתנו קשר

      זקוקים לייעוץ? פנייתכם חשובה לנו, אנא השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם האפשרי



        גרינברג רואי חשבון

        משרד המתמחה בהנהלת חשבונות וייעוץ מס לחברות, עסקים קטנים ובינוניים, בנוסף לכך, המשרד מציע שירות סיוע וליווי בסוגיות המס השונות הכרוכות בתהליך הרילוקיישן לכל המדינות בעולם. צוות המשרד מקצועי, אדיב ומנוסה בתחום, תוך מתן שירות מסור ואישי לפי צרכיו של כל לקוח.

        חיפוש
        אולי יעניין אותך גם...
        דילוג לתוכן