רוצה לוודא שהעסק שלך מתנהל באופן יעיל וחכם, מנהל את כל הספרים בצורה תקינה ובשורה התחתונה, חוסך כמה שיותר?
מלאו פרטים עכשיו וניצור קשר בקרוב!
למידע וייעוץ מקצועי



    למידע נוסף וייעוץ מקצועי >
    למידע נוסף וייעוץ מקצועי X
    השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם



      כל מה שצריך לדעת על רילוקיישן עם המשפחה

      רילוקיישן עם המשפחה
      תוכן עניינים

      רילוקיישן עם המשפחה הוא התנסות מרגשת וחוויה בלתי נשכחת אם מתכננים אותו היטב וחושבים על כל ההיבטים שלו.

       

      בניגוד לרילוקיישן עצמאי, שבו אתם לא צריכים לדאוג לשום דבר מלבד עצמכם, ברילוקיישן עם המשפחה עליכם להתחשב בצרכים של כולם ולדאוג במיוחד להתאקלמות טובה של הילדים ולהסתגלות שלהם.

       

      מתכננים רילוקיישן? משרדינו מציע ייעוץ והכוונה לרילוקיישן לכל מקום בעולם

       

      רילוקיישן עם המשפחה

      ילדים מטבעם מסתגלים היטב למצבים חדשים, לומדים שפות במהירות ומאמצים מנהגים חדשים בקלות. היכולות המופלאות הללו מקילות על כל המשפחה בתהליך שמלכתחילה איננו פשוט, ועוזרות לכם, ההורים, לנהל את המעבר ביעילות ולהתמקד ביעדים האישיים והמקצועיים שלכם.

       

      ולכן אם אתם יוצאים לרילוקיישן עם הילדים, יש כמה דברים שאתם צריכים להביא בחשבון כדי שכל המשפחה תסתגל לסביבה החדשה בקלות והילדים יפרחו ויפיקו את המיטב מהחוויה.

       

      כך תהיו מוכנים לרילוקיישן המשפחתי ותיהנו ממנו.

       

       

      בחרו יעד שהולם את התקציב

      רילוקיישן עם המשפחה הוא הוצאה כספית גדולה.

       

      בין שאתם עושים רילוקיישן לתקופה קצרה של שנה או שנתיים, ובין שאתם עושים רילוקיישן כדי להגר בסופו של דבר למדינת היעד, כדאי שתגדירו את התקציב שילווה אתכם בתהליך.

       

      עליכם לחשוב לא רק על הוצאות הנסיעה ועל הוצאות המחיה, אלא גם על הוצאות החינוך – הן החינוך הפורמלי והן החינוך הבלתי פורמלי. ילדים חייבים ללמוד במוסדות לימודיים, והם גם צריכים פעילויות פנאי בשעות אחר הצהריים. כל זה עולה כסף ומכביד על התקציב.

       

      חשוב לבחור יעד שהולם את התקציב שהגדרתם לתהליך הרילוקיישן ולברר כמה תידרשו לשלם על מוסדות החינוך במדינת היעד.

       

      יש מדינות שבהן מוסדות החינוך הפורמליים ממומנים בידי המדינה, ויש מדינות שבהן תידרשו לשלם בעצמכם על ההשכלה של ילדיכם. יש מדינות שבהן פועלת מערכת חינוך ציבורית לצד מערכת חינוך פרטית, ותוכלו לבחור מבין השתיים.

       

      אם יש קושי ללמוד את השפה במדינת היעד, ייתכן שתחליטו לרשום את הילדים לבתי ספר בין-לאומיים שבהם לומדים באנגלית. ארצות שונות מציעות אפשרויות חינוך שונות.

       

      חפשו יעד שמתאים לתקציב שקבעתם ויש בו מסגרות השכלה וחינוך שמתאימות לילדים וגם לתקציב.

       

       

      באיזו שפה תדברו?

      קרוב לוודאי שלכם, ההורים, לא יהיה קשה להסתגל במדינה החדשה גם אם השפה הרשמית בה אינה אנגלית. אתם יכולים להסתדר באנגלית בכל מקום. הילדים שלכם אולי לא.

       

      ייתכן שהם קטנים, ועדיין אינם מיומנים באנגלית, וייתכן שהם מיומנים באנגלית, אך בבתי הספר במדינת היעד מדברים בשפה המקומית, והדבר יקשה עליהם מאוד לפחות בשלבים הראשונים של רילוקיישן עם הילדים.

       

      ייתכן שיתמזל מזלכם, ובמדינת היעד תמצאו בתי ספר יהודיים שמלמדים בעברית. אך במרבית המדינות תתקשו למצאו בתי ספר כאלה, והילדים ייאלצו ללמוד את שפת המקום.

       

      כדי להקל עליהם וגם על עצמכם בתהליך הרילוקיישן, כדאי לחפש מראש יעד שהשפה הדבורה בו ידידותית ופשוטה.

       

      אומנם ילדים לומדים שפה חדשה במהירות רבה יותר מהמבוגרים, אך אם השפה החדשה היא אנגלית, התהליך כולו עשוי להיות חיובי וקל לכולכם.

       

      רילוקיישן עם ילדים

       

      בני כמה הילדים?

      אם אתם יוצאים לרילוקיישן כשהילדים צעירים בגילאי גן או בית ספר יסודי, והרילוקיישן מראש מוגדר כזמני, הילדים לא יתקשו להשלים את פערי הלימוד בשובכם לארץ.

       

      אך אם אתם יוצאים לרילוקיישן עם ילדים גדולים שלומדים בחטיבת ביניים או בתיכון, ייתכן מאוד שהם יתקשו להשלים את הפערים בשובכם לארץ וייאלצו לעבוד קשה מאוד כדי לשמור על הרמה הלימודית ולהתכונן לבחינות הבגרות.

       

      אז נכון, הם ילמדו את מרבית מקצועות הליבה גם במדינת היעד, אך יש מקצועות שלומדים בארץ ולא לומדים בחו"ל כמו תנ"ך, לשון, הבעה, ספרות עברית, היסטוריה של עם ישראל ועוד.

       

      אם זה המצב, ואתם נמצאים ברילוקיישן עם ילדים גדולים ומתכננים לשוב לארץ בתוך זמן קצר, כדאי שתשמרו על קשר עם מוסדות החינוך בארץ ותעקבו אחר החומר הנלמד או תמצאו מורים פרטיים שילמדו את ילדיכם את מקצועות הלימוד החשובים בשיעורים מקוונים.

       

      בימינו לא קשה לשמור על קשר עם הארץ, ואפשר ללמוד הכול מכל מקום בעולם. אז אפשרו לילדים שלכם לשמור על קשר לימודי עם הארץ כדי שיהיו מוכנים לבחינות הבגרות בשובכם.

       

       

      להתמקם מחדש

      שאלת המיקום היא שאלה מהותית ברילוקיישן. המקום שבו תבחרו לגור יקבע את איכות החיים שלכם, את חיי העבודה שלכם, את חיי החברה שלכם ושל הילדים, את חוויית בית הספר של הילדים ואת חיי הפנאי שלכם כמשפחה.

       

      כשמתכוננים לרילוקיישן, לא מספיק לבחור מדינת יעד, צריך גם להתמקם היטב בהלימה לרצונות, להעדפות ולצרכים שלכם ושל המשפחה כולה.

       

      אז איך תתמקמו היטב במדינת היעד? חפשו עיר או יישוב שיש בהם מוסדות חינוך מעולים, אוכלוסייה איכותית, שירותי רפואה מתקדמים, תחבורה ציבורית יעילה ונוחה וחיי קהילה עשירים ושוקקים.

       

      מומלץ להתגורר בסמוך לקהילות ישראליות מבוססות כדי שתהליך ההתאקלמות יהיה קל ונעים, וכדי שתמיד יהיה לכם עם מי להתייעץ ובמי להיעזר.

       

      מוטב לא להתמקם ביישובים נידחים באזורי ספר מרוחקים כדי שלא תתקשו לנהל את חיי השגרה שלכם וכדי שהילדים לא ירגישו מבודדים או בודדים.

       

      המקום שבו תתיישבו בסופו של דבר יכריע את ההצלחה של תהליך הרילוקיישן, אז מוטב לחשוב עליו היטב עוד לפני שתעזבו את הארץ.

       

       

      לעבוד בארץ חדשה

      ייתכן שאתם עושים רילוקיישן מטעם מקום העבודה שלכם. במקרה זה התעסוקה שלכם מובטחת וכפועל יוצא – גם מקום המגורים החדש שלכם.

       

      אך ייתכן שאתם עושים רילוקיישן כדי למצוא תעסוקה חדשה ולשפר את רמת החיים ואת איכות החיים שלכם, ובמקרה זה תצטרכו לבלות זמן מה בחיפוש אחר תעסוקה במדינת היעד.

       

      אם אתם מחפשים תעסוקה חדשה, ודאו שמקום העבודה החדש אינו רחוק מאוד מהבית כדי שתוכלו להיות קרובים לילדים ולסייע להם בתהליך ההתאקלמות.

       

      זכרו שהילדים שלכם נעקרו מהסביבה הטבעית שלהם ומכל מה שהם הכירו ואהבו. הם צריכים אתכם לידם וצריכים להרגיש בטוחים.

       

      בימינו כבר לא צריך לצאת לעבודה כדי לעבוד, ואפשר להציע שירותים מקצועיים לחברות באופן מקוון מהבית. אם אתם עובדים מהבית, זה מצוין. אך אם אתם עובדים מחוץ לבית, השתדלו תמיד להישאר נגישים וקרובים לילדים.

       

       

      שירותי רפואה איכותיים

      שירותי רפואה איכותיים הם תנאי הכרחי בכל מקום שתבחרו להתגורר בו ברילוקיישן, והדבר נכון במיוחד אם אתם יוצאים לרילוקיישן עם הילדים.

       

      במדינות המערביות תוכלו למצוא שירותי רפואה מתקדמים וטובים בכל עיר גדולה ובסמוך לכל יישוב גדול.

       

      אך אם אתם בוחרים להתיישב ביישוב מבודד באזור ספר, ייתכן ששירותי הרפואה והמתקנים הרפואיים יהיו רחוקים מכם ותיאלצו לנסוע רחוק מאוד כדי להיעזר בהם. ולכן רצוי מלכתחילה להתגורר בערים גדולות או ביישובים מרכזיים שיש בהם שירותי רפואה נגישים, איכותיים ומתקדמים. כך תרגישו בטוחים ותוכלו להתחיל את הפרק החדש בחייכם ברגל ימין.

       

      היבט המיסוי של רילוקיישן עם המשפחה

       

      יעדים מובילים לרילוקיישן

      אם אתם מתכננים רילוקיישן, ודאי כבר הבנתם שהיעדים המובילים לרילוקיישן הם ארצות הברית, פורטוגל ואוסטרליה. וזה לא מפתיע. אלה ארצות גדולות, מפותחות ומתקדמות שמציעות לתושביה אפשרויות תעסוקה מגוונות, ערים גדולות ושוקקות, חיי תרבות עשירים, מערכות חינוך איכותיות, שירותי בריאות מתקדמים – גם ציבוריים וגם פרטיים – ואפשרות לבנות חיים איכותיים וטובים ברמה גבוהה.

       

      השפה הדבורה בארצות הברית ובאוסטרליה היא כמובן אנגלית, ובשל כך תהליך ההתאקלמות בהן קל וידידותי.

       

      בפורטוגל אפשר לדבר אנגלית בכל מקום ולהסתדר מצוין וללמוד פורטוגזית בזמן שלכם ובקצב שלכם.

       

      בשלוש המדינות הללו יש קהילות גדולות של ישראלים בכל מקום, ואפשר להתגורר בקרבתן, להרגיש בבית ולקבל עזרה וייעוץ בעת הצורך.

       

      תהליך רילוקיישן למדינות מבוקשות הוא תמיד קל יותר מתהליך רילוקיישן ליעדים אחרים, מבוקשים פחות. ולכן מומלץ מאוד להכניס את המדינות המבוקשות למערך השיקולים כשמתחילים לתכנן את הרילוקיישן.

       

      אם לכם קל ונעים במדינה החדשה, הילדים ירגישו את זה, וגם להם יהיה קל ונעים. הם ירגישו מוגנים ובטוחים ויהיו מוכנים להתאמץ כדי להשתלב.

       

       

      היבטי המיסוי של רילוקיישן עם ילדים

      תהליך הרילוקיישן עם ילדים הוא תהליך בירוקרטי מורכב ולכן חשוב מאוד לקבל ליווי צמוד של רואה חשבון על מנת למנוע תשלום מיסים קבועים וחובות.

       

      מתכננים רילוקיישן עם המשפחה? צרו אתנו קשר ומשרדינו יעזור לכם בהיבט המיסוי של המעבר.

      עמית גרינברג
      עמית גרינברג

      יועץ מס ומנהל משרד גרינברג בע"מ המעניק שירותי הנהלת חשבונות, ייעוץ עסקי וייעוץ מס.

      שתפו את המאמר עם חברים
      צרו איתנו קשר

      זקוקים לייעוץ? פנייתכם חשובה לנו, אנא השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם האפשרי



        גרינברג רואי חשבון

        משרד המתמחה בהנהלת חשבונות וייעוץ מס לחברות, עסקים קטנים ובינוניים, בנוסף לכך, המשרד מציע שירות סיוע וליווי בסוגיות המס השונות הכרוכות בתהליך הרילוקיישן לכל המדינות בעולם. צוות המשרד מקצועי, אדיב ומנוסה בתחום, תוך מתן שירות מסור ואישי לפי צרכיו של כל לקוח.

        חיפוש
        אולי יעניין אותך גם...
        דילוג לתוכן