רוצה לוודא שהעסק שלך מתנהל באופן יעיל וחכם, מנהל את כל הספרים בצורה תקינה ובשורה התחתונה, חוסך כמה שיותר?
מלאו פרטים עכשיו וניצור קשר בקרוב!
למידע וייעוץ מקצועי


למידע נוסף וייעוץ מקצועי >
למידע נוסף וייעוץ מקצועי X
השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם


עמוד הבית » ניהול פיננסי נכון לעסק בזמן הקורונה

ניהול פיננסי נכון לעסק בזמן הקורונה

התנהלות כלכלית נכונה

משבר הקורונה נמצא עדיין בעיצומו וההתמודדות של בעלי העסקים הופכת לקשה יותר ויותר בכל יום שעובר. הנחיות מתפרסמות לכאורה ללא היגיון והקשר, משתנות משבוע לשבוע, מקשות עלינו לשמור על הכנסה רציפה לעסק, ומעל הכל מרחפת אי-ודאות שמדירה שינה מעינינו ומעיניהם של הלקוחות שלנו, שממעטים להגיע. הכנו עבורכם מדריך פשוט – התנהלות כלכלית נכונה בעסק בזמני משבר ובשוטף. קריאה מהנה 🙂

אולם חשוב לזכור שהמצב לא אבוד וגם לא לחלוטין מחוץ לשליטתכם! ישנו שלל צעדים שאתם, בעלי העסקים הקטנים והבינוניים, יכולים לבצע כדי לקחת שליטה על מצבכם, לצמצם את הטלטלות והספקות ולוודא שתצאו מהתקופה הזו בשלום.

ליווי צמוד של בעל מקצוע

כל בית עסק זקוק לליווי של רואה חשבון גם בימי השגרה. יתכן והאינסטינקט הראשון שלכם הוא לוותר על רואה החשבון שלכם בתקופה זו על מנת לצמצם הוצאות, אבל זו תהיה הטעות הראשונה מיני רבות שתעשו, ובטווח הרחוק תעלה לכם בסכומים גבוהים הרבה יותר ממה שתחסכו על תשלום לרואה החשבון.

משבר כלכלי כמו זה שאנחנו חווים בימים אלה, הוא בדיוק הזמן לחזק קשרים עם רואה החשבון של העסק ולעבוד אתו באופן צמוד כדי להעריך את מצבכם, לייעל את התנהלותכם הפיננסית והלוגיסטית, ולמצוא את הנקודות שבהן אפשר להדק את תזרים המזומנים שלכם.

הכנסה פאסיבית

התמודדות עם תקופות יוצאות דופן דורשת רמה גבוהה של יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה, וזה בדיוק מה שתצטרכו לעשות כשתשבו עם רואה החשבון שלכם ותחשבו ביחד איך אתם יכולים לייצר הכנסה פאסיבית שתעזור לכם לעבור את תקופת המשבר הקרובה.

הכנסה פאסיבית יכולה לבוא בצורת נכס נדל"ני, אתר אינטרנט, רשת אתרי אינטרנט, או כל ישות אינטרנטית אחרת (עמוד פייסבוק, רשימת תפוצה ועוד), מניות בשוק ההון, וכן הלאה.

בניגוד למה שהשם מרמז, הכנסה פאסיבית היא לא בהכרח דבר שמפעיל את עצמו בלי לדרוש מכם השקעה או מחשבה. הכוונה היא שמשלב מסוים, הכלי הזה יכול להיות מספיק יציב בשביל לדרוש מכם ניטור וכיוונון תקופתיים בלבד. אבל לפחות בהתחלה תידרשו להשקעה, סבלנות ובעיקר יצירתיות.

ניהול תזרים מזומנים (cash flow)

זהו אחד הנושאים החשובים שעליכם לקחת בחשבון בניהול עסק בכלל, ובתקופת המשבר הזו בפרט. תזרים המזומנים הוא סך הכספים שנכנסים לעסק ויוצאים ממנו למטרות שונות במשך פרק זמן מוגדר. תזרים זה הוא חמצן לנשימה עבור העסק, וניהול לא נכון שלו יכול לחנוק ולהביא לקריסתו. על מנת להמשיך ולתפקד, עליכם לוודא שאתם שומרים באופן יציב על תזרים מזומנים חיובי, כלומר שנכנס יותר כסף מאשר יוצא.

החשיבות של תחזית תזרים מזומנים

שימו לב שרווחים לבדם אינם אינדיקטור מספק למצב תזרים המזומנים שלכם, כי מכירות על הנייר עלולות להתבטל או להתעכב עד שייכנס הכסף בפועל. לכן יש לערוך באופן תדיר מיפוי יסודי של מצבכם הפיננסי וליצור תחזית תזרים מזומנים עתידית לגבי 6 החודשים הבאים לכל הפחות, בנוסף לחתכים קצרים יותר (רבעוניים, חודשיים, שבועיים, יומיים – בהתאם לאופיו של בית העסק). בהמשך, תוכלו לעקוב באופן צמוד אחרי נתוני תזרים המזומנים בפועל כדי לאתר כל חריגה מהתחזית ולטפל בה.

מה כוללת התחזית לתזרים המזומנים?

  1. יתרות בחשבונות בנקאיים – זו תהיה נקודת המוצא של החישוב עבור ניהול תזרים מזומנים נכון.
  2. תשלומים צפויים – כל סכום כסף שעומד לצאת מקופת בית העסק, כולל הוצאות קבועות או משתנות, תשלומי הלוואות ותחזית הפירעון שלהן.
  3. הערכת תקבולים – הצד השני של תזרים המזומנים הוא הכספים שעומדים להיכנס לקופת העסק. קחו בחשבון את התאריך שבו יכנסו התשלומים בפועל, כולל פריסה לתשלומים, ולא רק מתי נסגרה העסקה. בנוסף, כשמסתכלים כמה חודשים קדימה, יש לקחת בחשבון את השינויים הצפויים במחירים, במצב השוק וכו'.

שקיפות מול הלקוחות והעובדים

ההתנהלות מול גורמים חיוניים לעסק (לקוחות, עובדים, ספקים, שותפים וכו') היא צעד שסובל למרבה הצער מחוסר תשומת לב מצד בתי עסק רבים. זכרו שהבעיה עם תקופת המשבר הנוכחית איננה רק צמצום היקף הפעילות שלכם בפועל, אלא גם חוסר הוודאות והחרדה המתלווים אליה, הפגיעה בתדמית שלכם ובאמון שהלקוחות שלכם רוחשים אליכם ולמוצר שאתם מציעים.

מומלץ לעשות כל מה שביכולתכם כדי לצמצם את מידת אי הוודאות ולא לתת לתקופה הזו לפגוע ביחסים שלכם ובאמון שבניתם עם העובדים והלקוחות שלכם. לשם כך פעלו כדי לשמר שקיפות גבוהה לגבי מצב החברה, המגבלות שחלות עליכם כרגע, הצעדים שאתם נוקטים כדי לעבור את התקופה הזו, פיצויים שתהיו מוכנים לתת למי שנפגע מהירידה ברמת הפעילות שלכם, והתחזיות שלכם לעתיד.

זה אולי נשמע מאיים "לחשוף את הקלפים" שלכם באופן כזה, אבל בפועל האפקט שנוצר הוא ההצבה שלכם ושל השותפים שלכם באותה סירה, ולא בשני צדדים מנוגדים שפועלים זה על חשבון זה.

לסיכום, התקופה הקרובה עומדת להיות קשה לעסקים, אבל היא בהחלט לא צריכה למוטט את העסק שלכם אם תתנהלו באחריות ובחוכמה, ותשכילו לשכור סיוע וייעוץ מבעלי המקצוע המתאימים.

 

משרד רואי חשבון גרינברג ישמחו להעניק לכם ייעוץ והכוונה לניהול פיננסי נכון בעסק, ובתקופה קשה זו במיוחד. השאירו פרטים בטופס או התקשרו אלינו



צרו איתנו קשר

זקוקים לייעוץ? פנייתכם חשובה לנו, אנא השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם האפשרי



גרינברג רואי חשבון

משרד המתמחה בהנהלת חשבונות וייעוץ מס לחברות, עסקים קטנים ובינוניים. צוות המשרד מקצועי, אדיב ומנוסה בתחום, תוך מתן שירות מסור ואישי לפי צרכיו של כל לקוח.

רוצה לוודא שהעסק שלך מתנהל באופן יעיל וחכם, מנהל את כל הספרים בצורה תקינה ובשורה התחתונה, חוסך כמה שיותר?
מלאו פרטים עכשיו וניצור קשר בקרוב!