רוצה לוודא שהעסק שלך מתנהל באופן יעיל וחכם, מנהל את כל הספרים בצורה תקינה ובשורה התחתונה, חוסך כמה שיותר?
מלאו פרטים עכשיו וניצור קשר בקרוב!
למידע וייעוץ מקצועי



    למידע נוסף וייעוץ מקצועי >
    למידע נוסף וייעוץ מקצועי X
    השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם



      הצהרת הון שנייה

      מילוי הצהרת הון שנייה
      תוכן עניינים

      לפני שנדבר על הצהרת הון שנייה, ניזכר מה זה בכלל הצהרת הון, הצהרת הון היא טופס שעובדים עצמאים מגישים לרשויות המס שבו הם מדווחים על ההון העצמי שלהם. לא רק עובדים עצמאיים נדרשים למלא הצהרת הון אלא גם שכירים ששכרם הממוצע עולה בהרבה על השכר הממוצע הנהוג במשק ובבעלותם נכסים רבים. הנישום נדרש למלא את הטופס בשלמותו, למסור את כל הנתונים הנוגעים להכנסתו ולנכסיו ולצרף אסמכתאות לגיבוי הנתונים. אם הנישום בעלים של עסק, אז הצהרת ההון רלוונטית גם להונו העסקי וגם להונו הפרטי. מילאתם בעבר הצהרת הון ואתם נדרשים למלא הצהרת הון שנייה? הינה כל מה שאתם צריכים לדעת.

       

      מהי הצהרת הון שנייה?

      הצהרת ההון הראשונה תעזור לרשות המיסים להגדיר את מעמדכם כנישומים ולעקוב אחר המיסים שאתם משלמים. מעמדכם כנישומים יבוסס על המידע שתמסרו בהצהרת ההון הראשונה, וכל הצהרת הון שתגישו לאחריה תוּשווה להצהרה הראשונה ותעזור לרשות המיסים לעקוב אחר השינויים הפיננסיים שחלו בחייכם העסקיים וגם האישיים. יש למלא את הצהרת ההון ולהחזיר אותה לרשות המיסים בתוך מאה ועשרים יום מיום קבלתה.

      הצהרת הון שנייה – כשמה כן היא – טופס הצהרת ההון השני שיישלח אליכם, יגיע בדרך כלל לאחר 4-5 שנים לאחר מילוי טופס הצהרת ההון הראשון. הפרטים שתידרשו למלא בהצהרת ההון השנייה יהיו זהים לפרטים שמילאתם בהצהרת ההון הראשונה, אך המטרה של הצהרת ההון השנייה היא לעדכן את רשות המיסים בשינויים שחלו בהכנסתכם מאז ששלחתם את הצהרת ההון הראשונה.  פקיד השומה שיבחן את הצהרת ההון השנייה שלכם, ישווה אותה להצהרה הראשונה ויאמוד לפיה את הונכם ואת שווי הנכסים שלכם גם בהיבט העסקי וגם בהיבט האישי ויבדוק האם הגידול תואם את ההכנסות שדיווחתם לרשות המיסים.

       

      איך ממלאים הצהרת הון שנייה?

      לטופס הצהרת הון יש שני חלקים (ניתן להורדה בקישור הבא). בחלק הראשון הנישום נדרש להצהיר על ההון העסקי שלו ולפרט פרטים רלוונטיים על הנכסים הרשומים על שמו ועל שם העסק שלו (בניינים, מכונות, ציוד, שטחים חקלאיים, רהיטים, רכוש קבוע ועוד). הנישום נדרש לפרט מתי רכש את הנכסים שלו ומה שווים. עליו להצהיר גם על הרכוש השוטף של העסק כמו מלאי מוצרים, מלאי חומרי גלם, שטרות והמחאות עתידיות, גבייה שוטפת מלקוחות ועוד, כמו כן יש לפרט את חשבונות הבנק הרשומים על שם העסק. בחלק השני הנישום נדרש למלא פרטים רלוונטיים על הנכסים הפרטיים הרשומים על שמו – נדל"ן, כלי רכב, חשבונות בנק, תוכניות חיסכון, ביטוחי חיים, קופות גמל, ניירות ערך, השקעות וכיוצא באלה. הנישום נדרש לצרף להצהרת ההון השנייה (ולכל הצהרת הון נוספת) מסמכים המגבים את הנתונים שמסר ולחתום בתחתית הטופס. אם הנישום נעזר ברואה חשבון בתהליך מילוי הטופס, עליו לציין את שמו, את תוארו ואת כתובתו. רואה החשבון נדרש לחתום גם הוא במקום הרלוונטי.

       

      מילוי הצהרת הון שנייה במשרד גרינברג

       

      הצהרת הון שנייה ממלאים במשרד גרינברג

      נשלחה אליכם הצהרת הון שנייה? אל תתמודדו איתה לבד, תנו לנו ללוות אתכם בתהליך. כדי להבטיח את עתידכם העסקי והאישי עליכם למלא הצהרת הון מפורטת, מדויקת, מבוססת ומגובה במסמכים. ובשביל זה אנחנו כאן. הצהרת הון שנייה ממלאים במשרד גרינברג. דברו איתנו; אנחנו מחכים לכם.

      עמית גרינברג
      עמית גרינברג

      יועץ מס ומנהל משרד גרינברג בע"מ המעניק שירותי הנהלת חשבונות, ייעוץ עסקי וייעוץ מס.

      שתפו את המאמר עם חברים
      צרו איתנו קשר

      זקוקים לייעוץ? פנייתכם חשובה לנו, אנא השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם האפשרי



        גרינברג רואי חשבון

        משרד המתמחה בהנהלת חשבונות וייעוץ מס לחברות, עסקים קטנים ובינוניים, בנוסף לכך, המשרד מציע שירות סיוע וליווי בסוגיות המס השונות הכרוכות בתהליך הרילוקיישן לכל המדינות בעולם. צוות המשרד מקצועי, אדיב ומנוסה בתחום, תוך מתן שירות מסור ואישי לפי צרכיו של כל לקוח.

        חיפוש
        אולי יעניין אותך גם...
        דילוג לתוכן