רוצה לוודא שהעסק שלך מתנהל באופן יעיל וחכם, מנהל את כל הספרים בצורה תקינה ובשורה התחתונה, חוסך כמה שיותר?
מלאו פרטים עכשיו וניצור קשר בקרוב!
למידע וייעוץ מקצועי



    למידע נוסף וייעוץ מקצועי >
    למידע נוסף וייעוץ מקצועי X
    השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם



      איך להתנהל מול ביקורת מס הכנסה בעסק

      ביקורת מס הכנסה
      תוכן עניינים

      ביקורת מס הכנסה בבית העסק שלכם היא אירוע לא נעים ואפילו מפחיד, במיוחד עבור בעלי עסקים חדשים שחווים זאת בפעם הראשונה, או כאלה שכבר נכוו ממס הכנסה בעבר.

       

      הדבר הכי חשוב לעשות כדי שלא תצטרכו לדאוג מפני ביקורות מס הכנסה הוא התנהלות תקינה וחכמה בשוטף – מס הכנסה לא יוכל למצוא עבירות אם תוודאו שלא ביצעתם עבירות בשוגג מתוך חוסר היכרות עם החוק. אך למרבה הצער, לא פחות חשוב לדעת גם איך להתנהג במהלך הביקורת עצמה.

       

      ביקורת מס הכנסה

      הדבר השני הכי חשוב כדי לעבור את הביקורת באופן חלק, הוא לשמור על קור רוח ומחשבה צלולה. כלומר, לא להיבהל אבל גם לא להרגיש נינוחים יתר על המידה. מבקרי מס הכנסה יגיעו לרוב בזוגות וללא התרעה מראש באמצע יום עבודה, יהיו ידידותיים ואפילו "סחבקים", יבקשו לראות מסמכים שונים של העסק ולשאול כל מיני שאלות על התנהלותכם.

       

      השילוב הזה של מתקפת פתע והתנהלות ידידותית נועד להלחיץ או לבלבל אתכם, לגרום לכם לחשוף דברים שלא התכוונתם לומר, או לטעות ולחשוב שאתם בין חברים ויכולים לחשוף את הקלפים שלכם. אל תפלו לפח הזה – הישארו רגועים ומקצועיים. ברכו את המבקרים לשלום, הציעו להם קפה ובקשו מהם לחכות עד שתסיימו את עניינכם עם לקוחות שעדיין נמצאים בתוך בית העסק. לאחר מכן סיגרו את הדלת ללקוחות חדשים והקדישו למבקרים את מלוא תשומת הלב שלכם. אל תרגישו מאוימים, אבל גם אל תשכחו שאלה לא חברים אלא סוכנים בעלי אינטרס מנוגד לשלכם.

       

      למה דווקא העסק שלי עובר ביקורת מס הכנסה?

      אם העסק שלכם עבר ביקורת מס הכנסה, סביר להניח שאין סיבה לבהלה ופשוט עליתם בגורל באחת הביקורות האקראיות באזורכם הגיאוגרפי או בענף המקצועי שלכם. עם זאת, במקרים מסוימים יכולה להיות גם סיבה נקודתית שהביאה את המבקרים דווקא לפתח הדלת שלכם:

      • בחינה ראשונית של עסק לפני פתיחתו, כדי לוודא שהכול תקין ושהעסק איננו פיקטיבי.
      • הכנה לקראת דיון במס הכנסה.
      • פניה מצד גורם שלישי (לקוח מתוסכל או מתחרה עסקי) למס הכנסה בתלונה או בטענה שחזו בעבירת מס בבית העסק שלכם.
      • חריגה בפעילות העסק, כמו בקשות מרובות להחזרי מע"מ.

       

      ביקורת מס

       

      הכירו את הזכויות שלכם

      ביקורת מס הכנסה יכולה להתקיים בכל מועד וללא אזהרה. המבקרים יהיו רשאים לשאול אתכם ואת העובדים שלכם כל שאלה על העסק ועל אופן התנהלותו – אבל זכרו שאתם לא מחויבים לענות אם אינכם בטוחים מה התשובה. עדיף אפילו להצהיר שאתם מבולבלים ומעדיפים לברר את התשובה בהמשך, מאשר לתת תשובה לא נכונה ולנסות להסביר מאוחר יותר במשרדי מס הכנסה מדוע מסרתם פרטים לא עקביים.

       

      המבקרים ירשמו את כל הממצאים שלהם והתשובות שלכם בדו"ח מסכם. בקשו לקבל עותק שלו, קראו אותו באותו רגע כדי לוודא שכל הפרטים הכתובים בו נכונים, ואם לא נמצאו ליקויים בהתנהלות העסק בקשו מהמבקרים לרשום זאת במפורש על גבי הטופס.

       

      טיפים להתנהלות עם קופה רושמת

      אם בית העסק שלכם עובד עם קופה רושמת, כדאי לנצל את היתרון שהיא מעניקה לכם במעקב ותיעוד יומיומיים של התנהלות העסק שלכם. לשם כך, מומלץ לוודא שאתם מכירים את הקופה שלכם ולשקול לקנות מכונה חדשה אם אתם עובדים עדיין עם מכונה מיושנת שלא מציעה את כל הפונקציות של קופה רושמת מודרנית. הקשיבו היטב להדרכה שקיבלתם בעת רכישת הקופה (או חפשו הוראות מקצועיות עבור הקופה הקיימת) כדי להיות בטוחים שאתם מכירים את כל האפשרויות שהיא מציעה ומשתמשים בה נכון.

      • הנפיקו סיכום תקופתי עבור כל חודש אחרי שהוא הסתיים, ושמרו תיעוד של הסיכום.
      • שמרו כל סרט ביקורת למשך תקופה ארוכה, החוק מחייב לשמור מסמכים 7 שנים וסרט הביקורת מהקופה הוא חלק מהמסמכים שצריך לשמור.
      • מומלץ לרכוש קופה מתקדמת עם אפשרות לשליפה מחדש של מידע ואחסונו בכרטיס זיכרון חיצוני. במקרה כזה, ודאו בסיום כל יום כי כל המידע מגובה.
      • בסוף יום עסקים הקפידו לסגור את הקופה עם סיכום מלא, ולא סיכום ביניים.
      • אל תשאירו בקופה או בסביבתה חשבוניות עסקה או קבלות מס שהודפסו עבור לקוח ולא נמסרו לו. אם הלקוח לא לקח את הקבלה שהדפסתם עבורו, השליכו אותה מיידית לפח האשפה.

      לסיכום, ביקורת מס אינה עניין נעים, אך חשוב לזכור את זכויותיך, לשמור על קור רוח ולא לספק מידע מעבר למה שנדרשתם. במקרה של ביקורת מס ליווי של יועץ מס הינו קריטי לעסק.

       

      משרד גרינברג מציע שירותי ייעוץ מס וליווי במקרים של ביקורות מס או חקירות, אנחנו נסביר לך כיצד נכון להתנהל, מה נכון לעשות ואיך עוברים את הביקורת בצורה הטובה ביותר.

      עמית גרינברג
      עמית גרינברג

      יועץ מס ומנהל משרד גרינברג בע"מ המעניק שירותי הנהלת חשבונות, ייעוץ עסקי וייעוץ מס.

      שתפו את המאמר עם חברים
      צרו איתנו קשר

      זקוקים לייעוץ? פנייתכם חשובה לנו, אנא השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם האפשרי



        גרינברג רואי חשבון

        משרד המתמחה בהנהלת חשבונות וייעוץ מס לחברות, עסקים קטנים ובינוניים, בנוסף לכך, המשרד מציע שירות סיוע וליווי בסוגיות המס השונות הכרוכות בתהליך הרילוקיישן לכל המדינות בעולם. צוות המשרד מקצועי, אדיב ומנוסה בתחום, תוך מתן שירות מסור ואישי לפי צרכיו של כל לקוח.

        חיפוש
        אולי יעניין אותך גם...
        דילוג לתוכן