רוצה לוודא שהעסק שלך מתנהל באופן יעיל וחכם, מנהל את כל הספרים בצורה תקינה ובשורה התחתונה, חוסך כמה שיותר?
מלאו פרטים עכשיו וניצור קשר בקרוב!
למידע וייעוץ מקצועי



    למידע נוסף וייעוץ מקצועי >
    למידע נוסף וייעוץ מקצועי X
    השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם



      מע"מ בשיעור אפס

      מעמ בשיעור 0
      תוכן עניינים

      במאמר זה נבין את המשמעות של עסקאות עליהן חל מע"מ בשיעור אפס. ישנם מושגים בחוק מע"מ אשר קיימת נטייה להתבלבל ביניהם – האחד "עסקאות בשיעור 0%" והשני "עסקאות פטורות".

       

      עסקאות בשיעור מע"מ 0% חלות לרוב על עוסקים אשר חלק מפעילותם העסקית או כולה מתבצעת בחו"ל, לדוגמא: עוסק שמוכר מוצרים ללקוחות תושבי חוץ. במידה וייצוא הסחורה מהארץ נעשה תחת כל האישורים הנדרשים (רשימון יצוא וכדומה), יוטל על עסקאותיו בחו"ל מע"מ בשיעור אפס.

       

      דוגמא נוספת היא עוסק המעניק שירותים ללקוחות בחו"ל. גם במקרה זה יוטל מע"מ בשיעור אפס על עסקאותיו. המשמעות של מע"מ בשיעור 0% היא שאותו עוסק לא יתחייב בתשלום מע"מ על עסקאותיו, אך יוכל לקזז את מע"מ התשומות ששילם בעת ביצוע המכירה/השירות.

       

      לדוגמא: עוסק המוכר סחורה ללקוחות בחו"ל בתמורה ל-1000 ₪, ומנגד שילם הוצאות תיווך בסך 236 ₪ (200 ש"ח בתוספת מע"מ). בעוד שעל מכירת הסחורה הוא יתחייב במע"מ בשיעור 0%, הרי שבגין דמי התיווך הוא יוכל להתקזז בסכום של 36 ₪. במידה וזו הייתה פעילותו היחידה של העוסק בתקופת הדיווח, הרי שהוא יהיה זכאי להחזר מע"מ בסך 36 ₪.

       

      כפי שציינו, קיים בלבול בין מע"מ בשיעור אפס לבין עסקאות הפטורות ממע"מ

      עסקה פטורה ממע"מ היא עסקה שבגינה לא יחול חיוב במע"מ ומנגד לא ניתן יהיה לקזז את מע"מ התשומות, גם אם התשומות שולמו לצורך ביצוע העסקה. דוגמא נפוצה לכך היא רכישת דירת מגורים לצורך השקעה. השכרת דירת מגורים היא עסקה הפטורה ממע"מ, ולכן עוסק הרוכש דירת מגורים להשקעה לא יוכל לקזז את מע"מ תשומות על הוצאות שהיו לו בקניית הדירה כגון עורך-דין, תיווך וכדומה.

       

      לסיווג שגוי של עסקאות עליהן חל מע"מ בשיעור 0% ועסקאות הפטורות ממע"מ עשויות להיות השלכות מרחיקות לכת. מומלץ לפנות לאחד המומחים במשרדנו לפני ביצוע עסקה לצורך סיווגה ותכנון האפשרות לקזז מע"מ כנגדה.

       

      משרד רו"ח גרינברג מספק מגוון שירותי הנהלת חשבונות למבחר עסקים קטנים וגדולים במשק.

      עמית גרינברג
      עמית גרינברג

      יועץ מס ומנהל משרד גרינברג בע"מ המעניק שירותי הנהלת חשבונות, ייעוץ עסקי וייעוץ מס.

      שתפו את המאמר עם חברים
      צרו איתנו קשר

      זקוקים לייעוץ? פנייתכם חשובה לנו, אנא השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם האפשרי



        גרינברג רואי חשבון

        משרד המתמחה בהנהלת חשבונות וייעוץ מס לחברות, עסקים קטנים ובינוניים, בנוסף לכך, המשרד מציע שירות סיוע וליווי בסוגיות המס השונות הכרוכות בתהליך הרילוקיישן לכל המדינות בעולם. צוות המשרד מקצועי, אדיב ומנוסה בתחום, תוך מתן שירות מסור ואישי לפי צרכיו של כל לקוח.

        חיפוש
        אולי יעניין אותך גם...
        דילוג לתוכן