רוצה לוודא שהעסק שלך מתנהל באופן יעיל וחכם, מנהל את כל הספרים בצורה תקינה ובשורה התחתונה, חוסך כמה שיותר?
מלאו פרטים עכשיו וניצור קשר בקרוב!
למידע וייעוץ מקצועי



    למידע נוסף וייעוץ מקצועי >
    למידע נוסף וייעוץ מקצועי X
    השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם



      נטל המיסים בעסקי דרופשיפינג

      מיסים בעסקי דרופשיפינג
      תוכן עניינים

      בעולם הגלובלי המשתנה, המסחר עובר אל רשת האינטרנט ובשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר חנויות אינטרנטיות המציעות מוצרים יחסית זולים ומבטיחות משלוח עד הבית.

       

      מצד הלקוח אפשר להישאר בבית ולחכות למוצרים שיגיעו, מצד המוכר זו הזדמנות לפתח עסק דרופשיפינג שניתן לניהול מכל מקום שיש בו חיבור לאינטרנט וניתן לנהל אותו די בקלות ובהוצאות יחסית נמוכות גם מהבית.

       

      דרופשיפינג מה זה?

      דרופשיפינג הוא שיטה לשיווק קמעונאי ללא מלאי בחנות ברשת האינטרנט. הלקוח מבצע הזמנה בפלטפורמה דיגיטלית ומשלם עבור הזמנתו. לאחר ביצוע ההזמנה, נשלחת באופן אוטומטי הזמנה לספק הרלוונטי. הספק מכין את המוצרים למשלוח ללקוח ושולח אותם באמצעי הובלה מתאימים.

       

      עסקאות דרופשיפינג

      היתרון הגדול בעסק זה הוא ניהולו ללא מלאי, אין עלויות אחסנה, אריזה ושינוע וניתן לשנות בקלות את מגוון המוצרים בהתאם לביקוש ולטרנדים בשוק. את העסק ניתן להקים בעלויות נמוכות ולתפעל מכל מקום. מצד שני, החיסרון הוא בחסמי הכניסה הנמוכים שמביאים לעלייה בתחרות, ירידת מחירים ושולי רווח נמוכים אשר עלולים להפוך את העסק ללא כדאי.

       

      איפה נמצא הרווח?

      כמו בכל עסק, גם במקרה של עסק דרופשיפינג, מומלץ לבחון את הכדאיות הכלכלית, לבצע בחינה מדוקדקת של כל ההוצאות אל מול ההכנסות והרווח הסופי. הרווח נוצר מהפער בין מחיר המכירה ללקוח לבין המחיר המשולם לספק בניכוי כל ההוצאות הכרוכות בהפעלת האתר ובפעולות המכירה.

       

      בדרך כלל לעסק דרופשיפינג יהיו הוצאות קבועות לאחזקת האתר, תשלום על דומיין, הוצאות לבדיקת המוצרים לפני תחילת המכירה, פרסום וקידום של החנות וכן עמלות לפלטפורמת המסחר ולחברות המעבירות את התשלומים כדוגמת PayPal או מסלקות אחרות הגובות עמלות סליקה של כרטיסי אשראי ועוד.

       

      דרופשיפינג מס הכנסה וביטוח לאומי

      על פי חוקי מס הכנסה בישראל, כל בעל עסק גם אם הוא מתנהל באינטרנט חייב בדיווח שנתי על ההכנסות בניכוי ההוצאות, בתשלום מס הכנסה על רווחיו ובתשלום דמי ביטוח לאומי. נדגיש שוב כי חוקים אלה חלים  גם על עסק דרופשיפינג שלכאורה מתנהל במקום וירטואלי ויוצר מעבר סחורות ממדינה אחת למדינה אחרת, במקרים רבים מבלי להיכנס לישראל.

       

      אחת הדילמות בעת רישום העסק היא לגבי פתיחת תיק במע"מ לדיווח על מע"מ עסקאות ולאפשרויות קיזוז של מע"מ תשומות. יש מספר גורמים שמשפיעים על אופן פתיחת התיק במע"מ:

       

      באיזה מקרה אין חובת פתיחת תיק במע"מ? אם פתחתם חנות באינטרנט ואתם מוכרים מוצרים שנרכשו בחו"ל ללקוחות בחו"ל, נוצר מצב של עסקה במקום שאינו ישראל ללא כניסת מוצרים לארץ. עסקה כזו אינה חייבת במע"מ ולא חל עליה חוק מע"מ.

       

      במקרה כזה אין צורך בפתיחת תיק במע"מ. יחד עם זאת יש לקחת בחשבון שחלה כאן מגבלה על מכירת המוצרים ללקוחות בישראל, יש לכך השלכות על האפשרות לקזז מע"מ תשומות, על קבלת פטור מניכוי מס במקור ועל יכולתם בעלי העסק להפריש באופן עצמאי לפנסיה.

       

      באיזה מקרה נדרשת פתיחת עוסק מורשה?

      חוק מע"מ חל על עסקים אשר מעוניינים למכור את המוצרים מחו"ל גם לישראלים – עסקת יבוא, על מכירת מוצרים מישראל לתושבי מדינה אחרת – עסקת יצוא, או על מי שמשלב את עסקי המכירה באינטרנט בעסקים אחרים בישראל.

       

      במקרים אלה ניתנת האפשרות לקזז מע"מ תשומות בגין הוצאות של העסקים בישראל. עסקים אלה, נדרשים לפתוח עוסק מורשה או עוסק פטור בהתאם לגובה ההכנסות.

       

      מעל רווח מסוים ייתכן ויעדיף העוסק לבצע מעבר ולהתמסות כחברה בע"מ. כמובן שישנם עוד המון שיקולים לביצוע מעבר שכזה, אך חשוב להבין כי זהו מעבר שאינו תלוי באופי העסק וגם עסקי דרופשיפינג יכולים להפוך לחברה בע"מ.

       

      לסיכום, עסקאות דרופשיפינג הן המילה האחרונה בעידן הנוכחי, גם לאור מגפת הקורונה של שנת 2020, עידן בו אנו נדרשים לישיבה בבית. חשוב להבין את כל ההיבטים הכלכליים ואת היבטי המיסוי להקמת עסק מסוג זה ואת כל ההשלכות הכרוכות בו ולקבל ייעוץ מקצועי מתאים.

       

      כדאי להתייעץ עם רואה חשבון המחובר לעולם הדיגיטלי ולבחון את כל סוגיות המיסוי הכרוכות בניהול עסק דוגמת דרופשיפינג. זכרו כי שולי הרווח נמוכים יחסית ולכן כדאי לבצע תכנון מס מיטבי על מנת למצות את האפשרויות לרווחים.

      עמית גרינברג
      עמית גרינברג

      יועץ מס ומנהל משרד גרינברג בע"מ המעניק שירותי הנהלת חשבונות, ייעוץ עסקי וייעוץ מס.

      שתפו את המאמר עם חברים
      צרו איתנו קשר

      זקוקים לייעוץ? פנייתכם חשובה לנו, אנא השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם האפשרי



        גרינברג רואי חשבון

        משרד המתמחה בהנהלת חשבונות וייעוץ מס לחברות, עסקים קטנים ובינוניים, בנוסף לכך, המשרד מציע שירות סיוע וליווי בסוגיות המס השונות הכרוכות בתהליך הרילוקיישן לכל המדינות בעולם. צוות המשרד מקצועי, אדיב ומנוסה בתחום, תוך מתן שירות מסור ואישי לפי צרכיו של כל לקוח.

        חיפוש
        אולי יעניין אותך גם...
        דילוג לתוכן