רוצה לוודא שהעסק שלך מתנהל באופן יעיל וחכם, מנהל את כל הספרים בצורה תקינה ובשורה התחתונה, חוסך כמה שיותר?
מלאו פרטים עכשיו וניצור קשר בקרוב!
למידע וייעוץ מקצועי



    למידע נוסף וייעוץ מקצועי >
    למידע נוסף וייעוץ מקצועי X
    השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם



      רואה חשבון לעוסק פטור

      רואה חשבון לעוסק פטור
      תוכן עניינים

      הגישה הרווחת בקרב בעלי עסקים קטנים המוגדרים כעוסקים פטורים, היא שהם לא צריכים רואה חשבון. אני שומע את זה הרבה ובמיוחד מעסקים שחווים חבלי הלידה של עסק החדש וטרודים בניהול העבודה, באיתור הלקוחות, בפיתוח ובשיווק.

      אז נכון שיש בעלי עסקים שפונים לרואי חשבון, אך הם עושים זאת בדרך כלל רק כדי לקבל עזרה בכל הקשור לרישום העסק ברשויות המס. מדובר בעוסקים שאינם בקיאים בכל מה שנדרש ברשויות המס, במשרדי מע"מ ובמוסד לביטוח לאומי, ומחפשים רואה חשבון אקראי כדי שיעשה בשבילם את העבודה. אך המציאות העסקית יכולה להיות מורכבת בהרבה גם לעוסקים פטורים, ובהחלט יש חשיבות לעבודה קבועה עם רואה חשבון.

       

      מדוע כדאי לעבוד עם רואה חשבון לעוסק פטור

      אם אתם עוסקים פטורים, חשוב שתדעו שרואה חשבון מקצועי ומיומן יכול לחסוך לכם זמן וכסף ולהסיר מכם לחץ ודאגה בנוגע לעבודה עם רשות המיסים. לשיתוף פעולה עם רואה חשבון יש ערך רב והבטחה להתנהלות עסקית טובה, נכונה ואף רווחית.

       

      רואה החשבון שלכם יכול לחסוך לכם זמן יקר

      בשעה טובה החלטתם להקים עסק כי יש לכם יכולות, כישורים וכישרונות, אתם מעולים במה שאתם עושים ורוצים להציע את השירות הייחודי שלכם לעולם. בתקופה הראשונה העסק קטן ומצומצם ובאופן טבעי כולל רק אתכם ואת העבודה הטובה שאתם עושים. האם אתם יודעים שרואה חשבון יכול לחסוך לכם עבודה? כן, במקום שאתם תבזבזו זמן יקר על ניהול הספרים, המאזנים, הכנת דוחות והגשת טפסים ומסמכים, אתם יכולים להפנות את המרץ, המאמץ והתושייה שלכם לבניית העסק ולחיזוקו.

       

      תנו לרואה החשבון שלכם לעשות בשבילכם את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב, ותפנו את זמנכם היקר לפיתוח עסקי, לפרסום, לשיווק, להשקעה בלקוחות קיימים ולאיתור לקוחות חדשים.

       

      אין מקום לטעויות בדו״חות השנתיים של עוסק פטור

      גם עוסקים פטורים חייבים להגיש דוחות לרשות המיסים ולמוסד לביטוח הלאומי. עוסקים פטורים רבים מעדיפים לתת לרואה החשבון שלהם לנהל את כאב הראש הזה במקומם, ובצדק. הרי לא כדאי להגיש מסמכים באיחור, באופן שגוי או חלקי ולקבל דרישה לתיקון ולהגשה נוספת, נכון? חִשבו על כל הזמן שזה יבזבז לכם.

      במידה ותחמיצו את תאריך היעד להגשת הדוחות אתם עלולים לקבל דרישה לתשלום קנס או להסתכן בביקורת לא נעימה של פקחים מטעם רשות המיסים. עבודה משותפת עם רואה חשבון מבטיחה לכם ראש שקט ונטול דאגות.

      הדוחות התקופתיים שלכם יוגשו בזמן, הטפסים ימולאו בצורה טובה ונכונה והתשלומים לרשויות ישולמו כנדרש.

       

      ייעוץ עסקי מקצועי של רואה חשבון

      נוסף על טיפול בניירת, הגשת דוחות תקופתיים, העברת התשלומים למוסדות וסיוע באיסוף ההוצאות רואה חשבון לעוסק פטור יכול לתת לכם ייעוץ עסקי רב ערך. גם עוסקים פטורים יכולים להפיק תועלת רבה מייעוץ עסקי ואין דרך טובה לכך משיחות תקופתיות עם רואה החשבון כדי לקבל ייעוץ מקצועי ואיכותי. כדי לקבל את ההחלטות הכלכליות והניהוליות הנכונות עוד בשלבי ההקמה של העסק, מומלץ שכל עוסק פטור לא יהסס לפנות לרואה החשבון שלו ולשוחח אתו על התחבטויות ולבטים, על האתגרים העסקיים המלווים את ההתנהלות היומית של העסק, על הקשיים מול המוסדות הפיננסיים ועל אפיקי מימון אפשריים.

       

      רואה חשבון טוב רוצה בטובתכם וחותר להצלחה העסקית שלכם ושל העסק. זכרו שגם אם אתם עוסקים פטורים ומנהלים עסק קטן לבדכם, ההצלחה שלכם היא גם ההצלחה של רואה החשבון שלכם.

      רואה החשבון הוא יועץ עסקי לכל דבר. הוא יכול לעזור לכם בבעיות עסקיות שונות ולרתום את הניסיון המקצועי והמיומנות שלו לפתרונות טובים ולייעול. רואה חשבון שנכנס לעבודה משותפת עם העוסק הפטור כבר בתהליך הקמת העסק, מכיר את העסק טוב כמו בעל העסק עצמו וחפץ בהצלחתו, בקידומו ובשגשוגו.

       

      פגישות עבודה קבועות לשיפור העסק

      העסק רשום ברשויות המס ואתם יכולים להתחיל לעבוד? נהדר. אל תשכחו לקבוע פגישות עבודה תקופתיות עם רואה החשבון שלכם. תוכלו להיפגש אתו במשרד שלו או לנהל אתו שיחה טלפונית או מקוונת. כך או כך תפיקו תועלת רבה מהזמן המשותף שלכם:

       

      • נצלו את זמן הפגישה כדי להעלות רעיונות עסקיים ולהציע תוכניות עבודה לשנה הקרובה.
      • שתפו את רואה החשבון באינטראקציות עם הלקוחות הקיימים.
      • דברו אתו על דרכים לאיתור לקוחות חדשים.
      • בקשו ממנו ייעוץ ועזרה בהגשת בקשות למימון פיננסי ושאלו אותו על סיוע פרטני לעסקים קטנים. ייתכן מאוד שרואה החשבון שלכם ימליץ על קרנות שמתמחות בסיוע פיננסי ובליווי לעסקים קטנים, או שהוא יכוון אתכם לפרסומים של מוסדות, תאגידים או עמותות שמציעים עזרה לעסקים בתחומי העיסוק שלכם.

       

      רואה החשבון הוא השותף העסקי החשוב ביותר שלכם והעבודה אתו יכולה לחסוך לכם זמן וכסף. הוא יסיר מכם דאגה לטפסים ולניירת, יאפשר לכם להתרכז בפיתוח העסק ואף ימקד אתכם בכיוון העסקי הרצוי לטובתכם ולטובת העסק שלכם.

       

      עוסק פטור? צריך רואה חשבון שיראה אותך ואת העסק שלך? צור קשר ונתחיל לעבוד.

       

      איך בוחרים רואה חשבון לעוסק פטור?

      חשוב מאוד לבחור משרד איכותי מכיוון שלרואה חשבון יש אחריות רבה: החל ממעקב אחר התנהלות פיננסית תקינה של העסק שלכם ועד לייעוץ וייעול הדרך בה מתנהל ועובד העסק שלכם.

      בעזרת רואה חשבון איכותי ניתן להוזיל בצורה משמעותית הוצאות ומנגד להגדיל את הרווחיות, לכן כאשר אתם מתכננים לפתוח עסק חדש חשוב מאוד שתמצאו את המשרד המתאים עבורכם ועבור העסק שלכם.

      אך נשאלת השאלה כיצד ניתן למצוא משרד רואה חשבון איכותי שיידע לתת מענה הולם לעוסק פטור, ובכן אנחנו ממליצים לכם לשים לב לדברים הבאים כאשר אתם בוחרים משרד רואי חשבון:

      • מענה וזמינות – אחד הפרמטרים החשובים ביותר הוא שמשרד רואי החשבון שתבחרו בו יהיה זמין עבורכם במידה ויהיו לכם שאלות כלשהן.
      • הגשת דוחות בזמן – מדובר בפרמטר חשוב נוסף שצריך להשפיע על הבחירה שלכם, כדאי לבחור במשרד הדואג להגיש את כל הדוחות הנדרשים בזמנים המוגדרים בחוק.
      • ייעוץ מקצועי – רואה חשבון איכותי יידע לתת ייעוץ מקצועי כאשר תיתקלו בסוגיה כזאת או אחרת ולכן כדאי לכם לוודא כי המשרד בו תבחרו יידע לתת מענה לשאלות שונות הקשורות לתחום בו אתם עוסקים.
      • מוניטין וותק – אחת הדרכים הטובות ביותר לדעת על איכות השירות היא לבדוק את הוותק של המשרד. כמובן שנרצה לבחור בחברה עם מוניטין גבוה בעל ניסיון רב בתחומים שונים הקשורים לניהול העסק שיידע לתת לנו מענה מקצועי ואיכותי.
      • מקצועיות – רואי חשבון צוברים ניסיון תוך כדי עבודה, בדרך כלל משרדים בעלי וותק יודעים כיצד עובדים תחומים שונים, איך לעבוד בצורה נכונה יותר וכיצד ניתן לחסוך בעלויות השונות של העסק שלכם.

       

      משרד רואה חשבון לעוסק זעיר

       

      שאלות נפוצות על רואה חשבון לעוסק פטור

      ריכזנו עבורכם את השאלות שעולות בדרך כלל ע"י בעלי עסקים בכל הנוגע לרואה חשבון לעוסק פטור:

       

      מה ההבדל בין עוסק זעיר לעוסק פטור?

      עוסק זעיר הוא עוסק פטור, ולמעשה הביטוי 'עוסק זעיר' הוחלף בביטוי המקצועי 'עוסק פטור' בשנת 2002 כדי להדגיש את ההבדל בין העוסקים הפטורים ובין העוסקים המורשים בכל הנוגע למעמדם ברשויות המס. בעבר היה ניתן לפתוח עסק בצורת התאגדות מסוג עוסק זעיר אך כיום אין אפשרות כזאת ולמעשה עוסק פטור מחליף את העוסק הזעיר.

       

      האם אפשר לשנות את הסיווג העיסוקי מעוסק מורשה לעוסק פטור?

      הסיווג העיסוקי של העוסק מעיד על מחזור העסקאות השנתי הצפוי לו. מחזור עסקאותיו של עוסק פטור אינו יכול לעלות על 120,000 ₪ בשנה (נכון לשנת 2024), ואילו מחזור עסקאותיו של עוסק מורשה לא יפחת מ־120,000 ₪ בשנה. ולכן אם מחזור עסקאותיו של עוסק מורשה פוחת מהסכום המוגדר בחוק במשך שנתיים רציפות, הוא יכול להגיש בקשה לשינוי הסיווג העיסוקי מעוסק מורשה לעוסק פטור.

       

      מה צריך לעשות אם מחזור העסקאות השנתי גבוה מהמוגדר בחוק לעוסק פטור?

      אם מחזור העסקאות השנתי של עוסק פטור גבוה מהמוגדר בחוק, עליו לגשת למשרדי מע"מ ולהגיש בקשה לשינוי הסיווג העיסוקי מעוסק פטור לעוסק מורשה ולשלם את הפרשי המע"מ כנדרש.

       

      האם עוסק פטור צריך להגיש דוח שנתי גם בהיעדר הכנסות?

      עוסק פטור חייב להגיש דיווח שנתי לרשויות המס גם בהיעדר הכנסות. הדוח השנתי מכונה גם טופס 1301, ואליו יש לצרף את כל האסמכתאות הנדרשות. יש להגיש את הדוח השנתי מדי שנה עד ל־30 באפריל.

       

      האם עוסק פטור רשאי לנכות מס בגין הוצאות מוכרות?

      לא כל הכנסותיו של עוסק פטור מוכרות לצורך ניכוי מס. ההוצאות המוכרות לעוסק פטור הן הוצאות הנחוצות במישרין לעבודת העסק, והעוסק הפטור נדרש להוכיח את נחיצותן וחיוניותן לעסק כדי לקבל ניכוי מס בגינן.

       

      האם עוסק פטור צריך רואה חשבון?

      כיוון שעוסק פטור אינו פטור מדיווח לרשויות המס וחייב לנכות מהכנסותיו מס בשיעור הקבוע בחוק, חשוב מאוד שייעזר בשירותיו של רואה חשבון מקצועי ומנוסה. שירותי ראיית חשבון משתלמים במיוחד כיוון שהם חוסכים לעוסקים הפטורים את המורכבות הכרוכה בהגשת הדוחות השנתיים ובהעברת התשלומים לרשויות המס, ומפנים להם זמן לדבר החשוב ביותר – עבודת העסק.

      עמית גרינברג
      עמית גרינברג

      יועץ מס ומנהל משרד גרינברג בע"מ המעניק שירותי הנהלת חשבונות, ייעוץ עסקי וייעוץ מס.

      שתפו את המאמר עם חברים
      צרו איתנו קשר

      זקוקים לייעוץ? פנייתכם חשובה לנו, אנא השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם האפשרי



        גרינברג רואי חשבון

        משרד המתמחה בהנהלת חשבונות וייעוץ מס לחברות, עסקים קטנים ובינוניים, בנוסף לכך, המשרד מציע שירות סיוע וליווי בסוגיות המס השונות הכרוכות בתהליך הרילוקיישן לכל המדינות בעולם. צוות המשרד מקצועי, אדיב ומנוסה בתחום, תוך מתן שירות מסור ואישי לפי צרכיו של כל לקוח.

        חיפוש
        אולי יעניין אותך גם...
        דילוג לתוכן