רוצה לוודא שהעסק שלך מתנהל באופן יעיל וחכם, מנהל את כל הספרים בצורה תקינה ובשורה התחתונה, חוסך כמה שיותר?
מלאו פרטים עכשיו וניצור קשר בקרוב!
למידע וייעוץ מקצועי


למידע נוסף וייעוץ מקצועי >
למידע נוסף וייעוץ מקצועי X
השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם


נקודות חשובות בדוח שנתי למס הכנסה
עמוד הבית » נקודות חשובות בדוח שנתי למס הכנסה

נקודות חשובות בדוח שנתי למס הכנסה

הגשת דוח שנתי למס הכנסה

הגשת הדוח השנתי לרשות המיסים הוא תהליך מורכב הכולל מילוי נתונים רבים, צירוף טפסים, אישורים ומסמכים המעידים על הפעילות הפיננסית והחשבונאית של העסק. הדוח כולל גם מאפיינים אישיים ומשפחתיים של מגיש הדוח.

דוח שנתי למס הכנסה משמש לחישוב סכום המס שיש לשלם לרשות המיסים, על בסיס ההכנסה החייבת הרשומה בדוח, תוך התחשבות בהטבות והקלות מס שהוא זכאי להן.

קיימת חשיבות גבוהה למילוי הפרטים בדוח באופן מדויק משני טעמים, האחד הוא שמגיש הדוח לא ישלם מס מעבר לדרוש. השני הוא שלא ייווצר מצב בו יתגלה מאוחר יותר שהושמטו פרטים חשובים כמו הכנסות ומגיש הדוח שילם פחות ממה שהיה צריך.

נקודות חשובות הקשורות להגשת הדוח השנתי לרשות המיסים:

חובת הגשת דוח שנתי למס הכנסה

פקודת מס הכנסה קובעת שכל יחיד מעל גיל 18 חייב בהגשת דוח לדיווח על הכנסותיו בארץ ובחו"ל. בתקנות נקבע פטור להגשת הדוח לאוכלוסיות מסוימות, בעיקר למי שמקבל משכורת עד תקרה מסוימת, מקבלי קצבאות ובעלי הכנסות נמוכות.

האוכלוסיות שמגישות את הדוח הן בעיקר עוסקים עצמאיים, מורשים או פטורים, בעלי מניות בחברות פרטיות או בע"מ ובעלי הכנסות הגבוהות מהתקרה שקבעה רשות המיסים (נכון לשנת 2019 התקרה היא 649,561 ₪).

על פי הפקודה, אי הגשת הדוח היא עבירה פלילית אשר עלולה לגרור כתב אישום, קנסות גדולים ובמקרים חמורים גם מאסר.

מהם הנתונים שיירשמו בדוח?

דוח שנתי למס הכנסה יכלול את כל הנתונים לחישוב המס על הכנסתו החייבת של מגיש הדוח. הדוח יוגש בצירוף נספחים, טפסים, דוחות ואישורים להוכחת נכונות הנתונים.

  • הכנסות במהלך השנה מכל המקורות כמו עסק, רווחים מרכוש, משכורת, קצבה, רווחים משוק ההון, קבלת דמי שכירות ועוד.
  • פרטים על ההוצאות שהיו למגיש הדוח שסייעו לו בייצור ההכנסה והן מותרות בניכוי. מגוון גדול של הוצאות מותרות בניכוי, כמו הוצאות שיווק ומכירה, הוצאות שכר לעובדים, שירותים מקצועיים של עורך דין ורואה חשבון, רכישות ציוד, הוצאות תחזוקה ושכירות של מקום העסק, הוצאות רכב ועוד.
  • תשלומי מקדמות מיסים וניכויים במקור ממשלמים. כדי למנוע כפל מס יש לציין בדוח ולצרף אישורים מתאימים על כל סכום מס ששולם או נוכה במהלך השנה.
  • פרטים על נתונים אישיים ומשפחתיים. לצורך זיכויים ממס יש לציין מצב אישי ומשפחתי ועוד פרטים אחרים שעשויים להעניק הטבות מס.

מהו המועד להגשת הדוח?

בדרך כלל, המועד להגשת הדוח השנתי הוא ביום 30 באפריל של השנה העוקבת לאחר שנת הדוח.

דחייה במועד ניתן לקבל באישור מיוחד מפקיד השומה לאחר הגשת בקשה מנומקת המסבירה את סיבת העיכוב.

מפעם לפעם, דוחה רשות המיסים בעצמה את מועד הגשת הדוח ומאפשרת למגישי הדוח תקופה נוספת לארגון הנתונים והמצאת המסמכים.

 

אופן הגשת הדוח השנתי למס הכנסה

הדוח השנתי (טופס 1301) מוגש לרשות המיסים באופן מקוון בצירוף המסמכים הדרושים. יש למלא את הנתונים בדוח באופן תקין כדי לקבל את סכום המס המחושב על בסיס ההכנסה החייבת.

לאחר שידור הדוח וקליטתו יש להדפיסו בשני עותקים, לחתום עליו, להגישם פיזית לפקיד השומה ולקבל אישור קבלה על גבי אחד העותקים שנשאר אצל מגיש הדוח. חשוב לדעת, כי אי אפשר להסתפק בשידור מקוון בלבד ורק לאחר ההגשה הפיזית, הדוח נחשב כמוגש לרשות המיסים.

 

יעוץ והדרכה במילוי הדוח השנתי

רשות המיסים מפרסמת מדי שנה, חוברת הדרכה בשם "דע זכויותיך וחובותיך". החוברת מכילה הסבר מפורט לאופן מילוי הדוח ולמסמכים שיש לצרפם.

במהלך מילוי הדוח המקוון יש אשפי הדרכה בהם ניתן להיעזר ואפשר גם לפנות אל מוקד התמיכה של הרשות לקבלת סיוע.

בגלל המורכבות הרבה של הגשת הדוח והצורך בבקיאות בתחומי המיסוי והחשבונאות, מומלץ עבור מי שאינו מכיר טוב נושאים אלה לפנות ליעוץ מקצועי של רואה חשבון או יועץ מס אשר יכולים לייצג את מגיש הדוח בפני רשויות המס.

לסיכום, הכללים להגשת דוח שנתי למס הכנסה מול רשות המיסים הם רבים. מומלץ למלא את הנתונים בדוח בתשומת לב ובדייקנות כדי להימנע מטעויות ולהקפיד על הגשת הדוח בהתאם למועדים שנקבעו על ידי רשות המיסים. אי מילוי ההוראות עלול לגרום לנזקים כספיים ואף יותר מכך. כמו כן, כדאי להתייעץ ולקבל ליווי מבעלי מקצוע מתאימים.

גרינברג – רואה חשבון בכפר סבא מציע מגוון שירותי הנהלת חשבונות לעסקים, למידע נוסף צרו קשר באתר 

צרו איתנו קשר


גרינברג רואי חשבון

משרד המתמחה בהנהלת חשבונות וייעוץ מס לחברות, עסקים קטנים ובינוניים. צוות המשרד מקצועי, אדיב ומנוסה בתחום, תוך מתן שירות מסור ואישי לפי צרכיו של כל לקוח.

רוצה לוודא שהעסק שלך מתנהל באופן יעיל וחכם, מנהל את כל הספרים בצורה תקינה ובשורה התחתונה, חוסך כמה שיותר?
מלאו פרטים עכשיו וניצור קשר בקרוב!